Din varukorg är tom Subtotal Anmärkning vid beställning Jag godkänner köpvillkoren Kassa Uppdatera varukorg Du måste godkänna köpvillkoren.

Köpvillkor

Följande villkor gäller för samtliga beställningar som genomförs i vår webbutik: 

1. ALLMÄNT

  

Nedanstående villkor gäller för dig som handlar som privatkonsument hos Dietz.se via webbutiken.  

2. BESTÄLLNING

En beställning hos oss är genomförd när du bekräftar köpet och erhåller en orderbekräftelse av oss.  Med din beställning godkänner du våra köpvillkor samt att dina personliga uppgifter registreras i vårt kundregister. Vi lämnar inga personuppgifter till tredje part. Du måste vara 18 år eller ha målmans tillstånd för att kunna handla av oss.

  

3. PRISER & PRODUKTINFORMATION

Vi gör allt vi kan för att ge ut så korrekt information om våra produkter som möjlig. Vi reserverar oss dock för eventuella prisfel, felaktiga produktbeskrivningar och slutförsäljning. Alla prisuppgifter i webbutiken och på hemsidan är i SEK inkl moms.

   

4. KUNDUPPGIFTER

4.1 Personuppgifter

Vi sparar personuppgifterna du anger vid beställningen i vårt kundregister. Informationen vi begär av dig vid köp behöver vi för att kunna kontakta dig i samband med din beställning och för att kunna genomföra leveransen. Dessutom sparas information om dina tidigare köp hos oss. Personuppgifter och uppgifter om ditt köp skickas med SSL kryptering. Vi kommer inte lämna dina uppgifter till tredje part. 

4.2 Cookies

Denna webbplats använder "cookies" för att hjälpa dig att få en personligt anpassad internetupplevelse. En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. En cookie är unikt tilldelad dig och anger för webbservern att du har återvänt till en specifik webbsida, så att du kan få en personligt anpassad upplevelse när du besöker sidan igen. Du kan välja att inte acceptera en cookie i dina webbläsareinställningar. 

   

5. BETALNING

5.1 Betalsätt

Vi använder Stripe och PayPal för att ta emot kortbetalningar. Du kan väljer att betala med kreditkort eller att betala med ditt PayPal konto. Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning.

5.2 Påminnelse

Vid förfallen faktura kommer Klarna skicka ut en påminnelse. Observera att en påminnelse medför extra kostnader. Klarna tar ut en påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta på 25,50%. För aktuell information och ändringar av Klarnas villkor kan du kontakta Klarna. Bootshaus har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.

   

6. FRAKTKOSTNAD & LEVERANS

6.1 Kläder & tillbehör

Beställningar fr. o. m. 500 kr levererar vi fraktfritt inom Sverige. Vid lägre beställningsvärde tillkommer frakt med 50 kr. Vi skickar sändningen per varubrev eller paket (DHL Service Point) beroende på volym och vikt.

Till företag (där någon finns på plats för att ta emot paketet under dagtid) kan vi även skicka DHL paket. Vänligen ange i kassan ifall du önskar få leveransen som DHL paket. Lagervaror skickas i vanliga fall inom 2-5 dagar. Om en produkt inte finns på lager så kontaktar vi dig för att bekräfta leveranstid på produkten. Tillbehör & kläder levererar vi även inom EU. För leverans till utlandet gäller delvis andra fraktsätt och avgifter. Alla fraktsätt och avgifter visas tydligt i kassan innan köp. För vissa produkter har vi begränsningar när det gäller leverans utomlands (t.ex p.g.a mått eller vikt). Vi kommer kontakta dig i så fall. Vi levererar för närvarande inte till Norge.

6.2 Skrymmande produkter

För produkter som inte kan skickas med vanlig paket gäller särskilda fraktvillkor. Detta gäller för närvarande kajaker, surfskis, fasta SUP brädor och paddelmaskiner. Vi kommer leverera dessa själva eller skickar dem med DHL som styckegods. Vid beställning ska du ange en adress där någon kan ta emot leveransen under dagtid. Vi kommer kontakta dig innan leverans för att avstämma en dag där du har möjlighet att vara på angiven leveransadress.

   

7. REKLAMATION

Om du vill reklamera en felaktig eller defekt produkt ber vi dig att kontakta oss via e-post info@bootshaus.se eller telefon 0531-12543 innan du returnerar produkten. Vid godkänd reklamation ersätter Dietz dina portokostnader (genom utbetalning eller avdrag från faktura).  Observera att använda kläder alltid måste vara tvättade (och torkade) när du skickar dem.

  

8. BYTE & RETUR

Kontakta oss via e-post info@dietz.se eller telefon 0531-12543 om du vill byta eller returnera en vara. Du har 14 dagar ångerrätt från dagen du erhåller varan. Varan måste vara i nyskick. Nyskick innebär att varan är oanvänd och oskadad. Vänligen returnera även medföljande förpackning & etiketter. Om du redan har betalat produkten så gör vi en återbetalning till dig när vi har fått varorna tillbaka. Mejla i detta fall fakturanummer, konto/clearingnummer och vilka varor det gäller. Ångerrätt gäller inte för produkter som är specialanpassade för viss kund (t.ex individuell färgdesign). Ångerrätten gäller dock för produkter som vi anpassar åt kund men där varianter går att välja i webbutiken (t.ex montering av vingpaddlar). Frakt till kund betalar alltid vi (för beställningar fr.o.m 500 kr), även vid omleverans. Returfrakten vid byte eller utnyttjande av ångerrätt ska kunden betala.

  

9. OUTHÄMTADE PAKET

Paket måste hämtas på uthämtningsställe inom 14 dagar efter leverans. För outhämtade paket som returneras till oss debiterar vi alltid returfrakt samt en administrativ avgift på 300 kr.